Categories

Hoe te kalmeren

Toen we in paniek raken (of angstaanvallen) een aantal dingen gebeuren met ons. En we moeten weten dat in paniek en hoge angst de symptomen die we ervaren zijn hetzelfde. Het verschil zit in de opbouw: angst bouwt meestal langzaam, steeds sterker en sterker tot het een full-blown aanval; paniek gebeurt direct, meestal in reactie op een duidelijke en onmiddellijke dreiging of gevaar. Een angstaanval is in feite paniek.

In zowel angst en paniek we worden springerig en zenuwachtig, on-edge, belast met energie, klaar voor actie. We voelen ‘in een rush’, hoeven om iets te doen. Dit is ook te zien op momenten dat we niet angstig of in paniek, maar eigenlijk in een rush, bijvoorbeeld wanneer we te laat voor iets. In dergelijke situaties voelen we ons vaak angstig en ‘paniekerig’

Deze last van energie in ons lichaam komt uit twee belangrijke dingen: onze ademhaling en hartslag – beiden aanmerkelijk sneller geworden.. We ademen sneller om meer zuurstof in de bloedbaan naar de belangrijkste spieren te voeden voor de actie (armen, borst, benen) en het hart versnelt deze zuurstof sneller rond ons lichaam om deze spieren.

Dit ‘stormloop’, deze kosten van energie voor actie ligt in het hart van angstaanvallen en paniek. En als er geen reëel gevaar of dreiging om te kalmeren (degene die we de ‘haast’ om te ontsnappen uit nodig), moeten we vertragen en vertragen ons lichaam naar beneden. < P> De enige manier dat we eigenlijk kunnen keren dit proces is door vertraging van onze ademhaling. Hier hebben we onszelf, kunnen positief beïnvloeden ons zenuwstelsel door de fysieke actie die we ondernemen. Door te leren om langzamer te ademen en diep kunnen we kalmeren.

En het is niet alleen de snelheid van onze ademhaling, dat is belangrijk, maar ook hoe diep we inademen. Snelle oppervlakkige ademhaling vermindert het niveau van kooldioxide in het bloed en kan leiden tot verdere paniek inducerende symptomen. (Dit is de reden waarom sommige mensen in te blazen papieren zakken).
Door het vervangen van de snelle, oppervlakkige ademhaling van angst en paniek met diepe langzame ademhaling, waar we ademen vanuit het middenrif (de gespierde wand scheidt de longen uit de maag) we ongedaan maken van de zuurstof-CO2-evenwicht in het lichaam en het bevorderen van een gevoel van rust

Probeer middenrif ademhaling: -.?

Heeft u het gevoel iets rustiger

Met de praktijk kunt u deze techniek gebruiken om te kalmeren in die tijden u angstig of paniekerig gevoel waar er geen reëel gevaar.

Een zeer belangrijk ding om te realiseren over het bovenstaande is dat te weten wat er gebeurt en waarom drastisch verhoogt de kracht van de techniek. Vertel iemand die in paniek om langzamer te ademen en diep heeft niet hetzelfde effect hebben.
Met angst en paniek die we nodig hebben om te weten wat er gebeurt en waarom te kunnen echte controle te nemen. Bio Auteur’s:

Door Terry Dixon, oprichter van www.help-for.com en auteur van de evoluerende ZELFVERTROUWEN: Hoe word Vrij van angststoornissen en depressie

© Copyright 2015 weetjes-en-advies.nl - Designed by Cameroonhost.com