Categories

Hoe vet verlies door het balanceren van hormonen die controle uw stofwisseling verbeteren

Begrijpen wat hormonen te reguleren van uw stofwisseling is de eerste stap in het leren hoe je lichaam ingesteld voor een optimale vetverbranding. Iedereen heeft een unieke rust stofwisseling wordt bepaald door de hoeveelheid spiermassa hebben ze, genetica (DNA make-up), en hormonale saldi. Het geheim van het succes het verhogen van uw stofwisseling en vetverbranding draait om het creǮren van de optimale hormonale saldi voor het maximaliseren van je stofwisseling.

U weet waarschijnlijk al dat calorie beperking dieet kan je metabolisme veroorzaken om te vertragen en te brengen van het gewichtsverlies tot stilstand. Het goede nieuws is metabole vertraging hoeft niet te gebeuren. Zodra u begrijpen waarom het gebeurt, kunt u een aantal stappen te nemen om het te vermijden.

Reguleren schildklierhormoon niveaus is de hoeksteen voor het houden van uw stofwisseling draait op hoge. De schildklier is de belangrijkste regulator van uw totale stofwisseling. Het zet uw lichaamstemperatuur na de hypothalamus zegt het zo.

Hoe je schildklier werkt …

De schildklier scheidt twee soorten van schildklierhormonen, T4 en T3. Hoewel de meeste van de schildklier hormoon in de bloedsomloop is T4, het is T3 die werkelijk produceert de meeste impact. Op cellulair niveau T3 is die tot haken aan de receptoren en maakt alles werken. De hoofdoorzaak van metabole vertraging een vermindering in actieve schildklierhormoon.

Er zijn drie belangrijke redenen waarom schildklierhormoon niveaus naar beneden gaan:

1. Het verlies van spiermassa

Het verlies van spiermassa komt voort uit een gebrek aan weerstand opleiding, eiwittekort en caloriearme diǮten die het lichaam dwingen te breken spierweefsel. Er zijn ook hormonale veranderingen in oestrogeen en testosteron die natuurlijk afnemen naarmate je ouder wordt die spier verlies kan maken. Het goede nieuws is dat je een aanzienlijke mate van controle over al deze factoren.

2. Verhoogde productie van cortisol

De tweede oorzaak van schildklierhormoon demping is de toename van cortisol levels. Cortisol is een hormoon geproduceerd door de bijnieren in reactie op psychologische en fysiologische stress. Wanneer de cortisol receptoren op de hypofyse worden geactiveerd, verminderen ze de productie van thyroÇîd stimulerend hormoon (TSH), die de boodschapper tussen de hypothalamus en de schildklier.

Cortisol beÇînvloedt ook de conversie van T4 (circulerend schildklierhormoon), met T3 (het schildklierhormoon die tot haken aan de receptoren). Stress, overtraining, caloriearme diÇ®ten, en een gebrek aan slaap dragen bij aan de verhoging van cortisol en een daling van schildklierhormoon.

3. Verhoogde productie van insuline

De derde oorzaak van verminderde schildklierhormoon productie is de constante aanwezigheid van insuline. De alvleesklier scheidt insuline in reactie op een hoge bloedsuikerspiegel. Als het lichaam ervaart een hoge bloedsuikerspiegel op een regelmatige basis (te veel koolhydraten in de voeding), de cellen beginnen hun aanvaarding van insuline te verminderen. Dit wordt meestal aangeduid als insulineresistentie. De resulterende over-afscheiding van insuline veroorzaakt cortisol levels stijgen die zoals u net geleerd kan schildklierhormoon productie te verminderen.

Hoofdzaak is het gebrek aan spiermassa, van al de oorzaken, te veel stress en slechte voeding kunnen allemaal bijdragen tot een verminderde productie van schildklierhormoon en vertraagd metabolisme.

De rol van groeihormoon, adrenaline en noradrenaline

Je stofwisseling wordt ook geregeld door de saldi van krachtige vetverbrandende hormonen die kan worden verhoogd met het juiste type van de oefening. Het juiste type van de oefening? Ja, terwijl alle oefening is gunstig, hoge intensity- korte duur “burst training” oefening levert de beste resultaten.

De korte uitbarstingen van inspanning in deze routines zal een toename van groeihormoon en de bijnier hormonen adrenaline en noradrenaline veroorzaken. Traditionele lange langzame afstand cardio (aǮrobe training), en een lage intensiteit weerstand workouts gewoon niet produceren dezelfde hormonale respons. In feite kan overmatige aǮrobe oefening eigenlijk een negatieve invloed op deze anabole hormonen.

Als gecertificeerd Charleston personal trainer, ik ben altijd het opleiden van mijn cliǮnten op het idee dat er meer is niet altijd per se beter met lichaamsbeweging . Het is wat je doet voor uw training en niet hoe lang je het doet.

Hoe het optimaliseren van uw stofwisseling

Hier zijn een aantal manieren waarop u uw stofwisseling te optimaliseren en instellen van de juiste voorwaarden voor vet verlies en verhoogde spiermassa ontwikkeling :

– Voer burst training (weerstand workouts) en interval training (cardio workouts) naar groeihormoon, adrenaline en noradrenaline te verhogen.

-. Vermijd caloriearme diǮten die schildklierhormoon productie kan verminderen

– Minimaliseer stress teveel cortisol productie te voorkomen

-. Verminder insuline niveaus door het eten van een ondersteunende voeding dieet met een matige niveaus van koolhydraten

-. Verhoging eiwitinname te helpen met spiermassa ontwikkeling en het voorkomen van spierafbraak

– Zorg voor voldoende slaap (7-8 uur) om te helpen met groeihormoon secretie en vermindering van de productie van cortisol.

Hoewel dit is een solide set van richtlijnen om u te helpen verhogen van uw stofwisseling, zijn er gevallen waarin verminderde schildklierhormoon productie is het resultaat van een auto-immuun ziekte of andere onbalans met de schildklier.

Als u vermoedt dat verminderde schildklierhormoon productie zijn er drie specifieke tests die u dient aan te vragen van uw arts.

schildklier stimulerend hormoon (TSH) Test
Gratis T4 Test
Gratis T3 Test

Gewoon kijken naar ǸǸn test alleen al is een slechte strategie. Alle drie de tests zijn nodig om te zien wat er werkelijk aan de hand. U zult ook willen vinden arts die zal samen met u uw schildklier niveaus te optimaliseren, niet alleen kijken om te zien als je in de “normale bereik.”

De bottom line is vet verlies is 100 % gecontroleerd door de hormonale saldi in je lichaam. Je kan gewoon jezelf niet verhongeren op calorie beperkende diÇ®ten of doe overmatige lichaamsbeweging en verwachten dat je lichaam niet om hormonale niveaus aan te passen. Als u wilt om lichaamsvet te verliezen, ondersteuning van uw stofwisseling door voldoende brandstof voor energie-eisen uit natuurlijke, geheel voedsel. Combineer een ondersteunende dieet met burst training voor oefening en u zult de beste een-tweetje beschikbaar om uw taille te verminderen. Bio Auteur’s:

Shane Doll CPT, CSCS is een gecertificeerd Charleston personal trainer, vetverlies expert, spreker en oprichter van Shaping Begrippen Personal Training Studios. Als specialist in burst training voor lichaam transformatie en gewichtsverlies hij geeft voeding en fitness coaching samen met e-boeken, video’s, en andere hulpmiddelen op zijn website: www.shapingconcepts.com. Voor meer informatie over barsten training leren downloaden zijn gratis e-boek “The Essentials van Burst Training Workout Program Design.”

© Copyright 2015 weetjes-en-advies.nl - Designed by Cameroonhost.com