Categories

Lof v Aanmoediging

Het probleem met lof

Wij prijzen mensen, vooral kinderen niet alleen om hen om goed werk te doen, maar om hen aan te moedigen om goede waarden en gezond gevoel van eigenwaarde te ontwikkelen. Echter lof gewoonlijk gericht op het eindresultaat niet op de kwaliteit van het kind om dit resultaat te bereiken. Bijv. “Wat een geweldig resultaat heb je op dat examen” in plaats van “wow je echt hard gewerkt en in een grote inspanning om een ƒ??ƒ??uitstekend resultaat te krijgen – goed gedaan” Dit kan leiden tot kinderen steeds goedkeuring junkies. Het is een manier van het gebruik en het bestendigen van de afhankelijkheid van onze kinderen op ons. Het onderhoudt een afhankelijkheid van onze evaluaties en onze beslissing over wat goed of slecht is.

Carol Dweck, PhD, terwijl het doen van onderzoek als professor aan de Columbia State University bleek dat lof (zoals hierboven beschreven) is in feite niet goed voor kinderen. In haar onderzoek vond ze kinderen die werden geprezen voor zijn slim als ze volbracht een taak koos gemakkelijker taken in de toekomst. Ze wilden niet het risico om fouten te maken. Aan de andere kant kinderen die werden aangemoedigd om hun inspanningen waren bereid om meer uitdagende taken kiezen bij de keuze. Het is belangrijk om de inspanning en niet het resultaat stimuleren

Encouragement biedt mogelijkheden voor kinderen te voelen.

ƒ?½ ƒ?½ staat
moed
ƒ?½ elastische
ƒ?½ plezier in dong dit voor wie ze zijn
ƒ?½ ze een bijdrage leveren aan de maatschappij

Encouragement dat de inspanningen benadrukt geeft het kind een variabele ze kunnen controleren. Ze komen om zichzelf te zien als in de controle van hun succes. Stimulering leidt tot de overtuiging dat “ik kan blijven leren en te verbeteren”. Waar, zoals het prijzen van intelligentie leidt tot een geloof dat “ik moet alleen de dingen die me blijven kijken slim of getalenteerd doen”

Encouragement richt zich op:

ƒ?½ inspanning
ƒ?½ verbetering
ƒ?½ bijdrage
ƒ?½ genot
ƒ?½ vertrouwen

5 tips over hoe om bemoediging bieden:
1. Stimuleer de inspanning of het leren en niet het eindresultaat: Zeg ‘je echt toonde enkele grote moed als je opstond om die toespraak te houden – goed gedaan. ” Eerder dan “dat was een geweldige speech”.

2. Geef echte aanmoediging en manipulatie te voorkomen bv “Het papier term is zo netjes – ik zou willen dat je al je werk dat netjes doen!”

3. Gebruik specifieke verklaringen van aanmoediging niet wereldwijde verklaringen, bv “Je hebt echt hard gewerkt om uit te werken dat wiskunde probleem” in plaats van “Je bent echt goed in wiskunde”.

4. Wees oprecht, niet lof onverdiend succes. Bijv. Het krijgen van een graad van “A” op een taak die geen inspanning vereist. In plaats daarvan: “je hebt heel goed op die dus laten we eens kijken of we je iets meer uitdaging om te werken kunnen vinden”.

5. Gebruik aanmoediging voor inspanning nu – geen verbinding met weg te werken in de toekomst bv “Je deed een groot werk van studeren Ik weet dat je het goed doen op de test” (Wat gebeurt er als ze studeerde hard en nog steeds niet goed doen?). Bio Auteur’s:

Tracy Tresidder MEd, PCC is een professioneel ICF gecertificeerd coach. Ze is gespecialiseerd in het werken met ouders en tieners. Ouders – leren hoe je kinderen te helpen bij het leven van het vertrouwen, moed en compassie te bouwen. Ontdek de zeven eenvoudige stappen om een ƒ??ƒ??wederzijds liefdevolle en respectvolle relatie met uw tiener te maken. Ga naar www.coaching4teenagers.com.au om de programma’s die beschikbaar zijn nu te zien. Tracy is ook de directeur van de professionele normen voor ICF Australasia en een ICF assessor en Mentor Coach. Bezoek de website om meer van wat ze te bieden heeft. www.tracytresidder.com Website

© Copyright 2015 weetjes-en-advies.nl - Designed by Cameroonhost.com